19 Kasım 2010 Cuma

Bugün ne pişirdim?

Bugün canım hamur işi çekti ve bizim babaannenin çok güzel yaptığı ve bizim de devasa tabaklarla yediğimiz HİNKAL. Bu devasa tabakaları da zaten bilhassa bu yemek için kendisi getirdi.


Efendim suda erimeyecek cinsten katıca bir hamur yapıyoruz (Mantı hamuru gibi). Yuvarlak açıp kareler halinde kesiyoruz. Hamurları tuzlu suda haşlıyoruz ve tabaklara servis yapıyoruz(Sulu ya da susuz olabilir). Hamurun üstüne sarımsakla karıştırdığımız smetanayı koyuyoruz. Üzerine isteğe bağlı olarak yağda sade yumurta ya da domatesli yumurta yapıp koyuyoruz. Afiyetle koca tabağı lüpletiyoruz ve akşam akşam yediklerimizin ağırlığının altından kalmak için bol bol çay içiyoruz.

Şu ek bilgiyi de yazmadan geçemiyeceğim bu isimde bizim yörede de (Sivas'ta) bir hamur işi yapılıyor. Gerçi biz HİNGEL diye söylüyoruz. Hingelde de hamur kare şeklinde kesiliyor içine haşlanmış patates koyup üçgen kapatılıyor. Tuzlu suda haşlanıyor ve süzgeçle büyük bir tepsiye alınıp üzerine tereyağ dökülüyor ve sevenler afiyetle yiyor. Laf aramızda ben pek hazetmem bu HİNGELden. Burada da yoğurtlu bir çeşit var: tık

2 yorum:

tarchinbyseden dedi ki...

ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor... karnım çok tok olduğu halde ağzımın suyu aktı :)Bu arada benim de babaannem sivaslı yarı hemşehri sayılırız ;)

Ayşe Gençer Memiş dedi ki...

Ben bunu çoook severim ama bizim orada (erzurum'da) bu biraz daha farklı yapılıyor. Aynen mantı hamuru gibi açılıyor ve üçgen kesiliyor. Sarımsaklı yoğurt üzerine tereyağda kavrulmuş soğan konuluyor. Gerçekten çok leziz oluyor. Mis gibi !!! Canım çekti ço,k bu yakınlarda ben de yapmalıyım. Bu arada bu yemeğin bizim oralardaki adı tatar böreği :)))