26 Mart 2011 Cumartesi

ягоды (Küçük sulu meyveler) -1-


Çilek, ahududu, böğürtlen filan çok severim, buraya geldikten sonra bunların envayi çeşidinin olduğunu görmeye başlayınca çok sevindim. Sağolsun kayınvalidem ve görümcem de bu konuda alıp getirerek dağarcığımı genişlettiler. Burada tanışıp sevdiklerimden bazılarını paylaşmak istiyorum, şimdilik 2 tanesini yazıyorum, devamı var....


         Облепиха (ablipiha): Yalancı iğde, çıçırgan ya da yer iğdesi, (ing. sea-buckthorns)

Faydaları:
  • Meyveleri karbonhidrat, protein, organik ve aminoasitler bakımından zengindir.
  • Meyvesinde C vitamini, çilek, kivi, portakal, domates, havuç ve alıçtan daha yüksek düzeyde bulunmaktadır.
  • Yağı aynı zamanda ağız, rektum ve vaginal salgıları ile, radyasyon zararı, yanıklar, gastrik ülserler, deri egzamaları gibi rahatsızlıklara iyi geldiği belirtilmektedir.
Not: Görümcem bunu şekerle karıştırıp çekirdekleriyle birlikte makineden geçirdi. Reçelden biraz suluca olan bu karışım çayla süper oluyor!!  
Черника (çernika): Yaban mersini, (ing. bilberry or whortleberry)

Faydaları:
  • Göz yorgunluğu, miyopluk, katarakt, şeker hastalığından kaynaklanan görme bozuklukları, gece körlüğü iyileştircidir.
  • Gece görüşünü artırıcıdır, retinayı güçlendirir, kamaşma,kılcal damar çatlamalarını önleyici ve tavuk karası hastalığının ilerlemesini yavaşlatıcıdır.
  • Kabızlık, bulantı, mide krampları, ülser önleyicidir.
  • Kan şekerini düşürücüdür.
Not: Reçeli, keki, suyu her şeyi çok güzel bu yaban mersininin... Buraya gelemden önce hiç yememiştim :(( Oğlum çok seviyor!!

Kaynak: Latincelerini ve faydalarının bir kısmını Wikipedia aracılığıyla buldum.

2 yorum:

sunny_smiley dedi ki...

de da ayri yazilir :p

Çelebi dedi ki...

Çok aradım ve buldum, düzelttim sayın editörüm :))