25 Ocak 2011 Salı

Baharatlar

Bazen insan memleketindeki her şeyin tadını arar oluyor ama bir türlü aradığını bulamıyor, zamanla var olan tatlara alışıyor. Benim için baharatlar çok önemli malzemelerdir ve burda sadece karabiber ve defne yaprağı çok gözde ama bunlar beni kesmiyor;  geçen 5 senenin ardından artık aradıklarımı bulabiliyorum. Belki aşağıdaki listenin size de faydası olur:

Tarçın : корицы
Kekik : чабреца
Çörek otu : Чернушка
Reyhan : Базилик 
Sumak : Сумах
Kimyon : тмин
Köri : карри
Nane : мята
Zencefil : имбирь
Zerdeçal : куркума
Ihlamur : Липа
Isırgan otu : Крапива двудомная
Susam : кунжут
Defne yaprağı : Лавр благородный
Adaçayı : Шалфей или Сальвия
Karanfil : Гвоздика (пряность)
Kişniş : Кориандр
Hindistan cevizi: Кокосовая пальма
Anason : анис
Biberiye : розмарин
Haşhaş : опийного мака
Kakule : кардамоном
Rezene : фенхель
Safran : шафрана
Tarhun : эстрагоном
Yenibahar : ямайский перец

Bu listeyi hazırlarken Wikipedia'dan faydalandım ve önceden de vermiştim adresini bu sözlükten!!

2 yorum:

Noni dedi ki...

Teşekkürler ;)

Latife dedi ki...

aaa çok sağol! artık buldum bu ne demek adaçayı! )))