22 Şubat 2011 Salı

3 Çaydanlık

Başlık ve resimleri gören de çay için deli oluyorum, çay içmeden duramıyorum sanır oysa yok böyle bir şey!! Her ne kadar çay seven bir aile ve sülaleden gelmiş olsam (hatta kayınvalidem de bir çay delisidir) da benim 40 yıl içmesem çay içmek aklıma gelmez!!!

Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu derseniz, efenim açıklayayım:
Biri anlaşılacağı üzere Türklere özgü olan çay demliği, yani o biraz memleket hasretinden!!! Ben bavula koyup getiremedim ama getirip de fazlası olan arkadaşım Sibel'den... Sabahları çay içesim varsa Türk usulu demlemek hoşuma gidiyor :))



Kuyruğu kalkık olan sadece su kaynatmak için... porselen demlikte demleyip çaylarımızı öyle hüpletiyoruz. Eşim bu şekilde içmeyi seviyor. Bu şekilde yapılan çay aslında daha lezzetli ama porselen demlikteki dem ikinci bardaktan sonra soğumaya başlıyor o nedenle dezavantajlı.


Bendenizin eliyle süzgecini de göstermeye çalıştığım çaydanlık, henüz çay içme yaşına gelmemiş oğluma, kuşburnu, ıhlamur, elma çayları kaynattığım çaydanlık... kuyruğu dik olanı alırken eşimin ısrarıyla almıştım ama iyi ki de almışım, çok kullanışlı!!

Hiç yorum yok: