3 Şubat 2012 Cuma

Rusları Tanıyalım -1- VALENKİ

Havanın -25lere kadar düştüğü şu günlerde bu 'tanıyalım serisine' kışa özgü çizmelerle başlamak lazımdı. 



Tavsiyem, öncelikle tuşa basın ve bu çizmelere yazılmış şarkı eşliğinde yazıyı okumaya devam edin.

Karşınızda "валенки" (valenki).... Kelime anlamı olarak keçeden yapılmış anlamına geliyor. Ege'ye giydiriyordum ama geçen seneye kadar kendim hiç giymemiştim. Şunu test edip onayladım ki Sibirya'nın o dondurucu soğuklarında bile ayaklarınızı sıcacık tutuyor.


Bu resimde görülen orijinal haliyle çocuklara giydirilen.... Haliyle keçeden yapıldığı için su geçiriyor. Bu nedenle bizim cizlavet dediğimiz galoş tarzı bir lastikle giyiliyor. (Donmuş kar ve kuru ayazda bu cizlavetler olmadan giyilir)



Tarihteki ilk valenki kalıbının yaşı 1500 yıldan daha fazla imiş. Rusya'da 15 yy. başlarından itibaren görülmeye başlanmış. Yapımı zor ve pahalı olduğundan daha çok zenginlerin giyermiş ama makinelerin kullanılmasıyla birlikte 19 yy.dan itibaren yaygın bir şekilde giyilmeye başlanmış. Rusya'da halen orduda giydirilmektedir.


  • Rusya'da yılda 4.5 valenki üretimi yapılıyor.
  • Moskova'da bir müzesi var. (Tıklarsanız çok güzel valenki göreceksiniz)
  • Şu ana kadar yapılmış en büyük kalıp 130 numara :))






Bunlar da bir marka tarafından modernleştirilmiş halleri...Bugünlerde çok çok güzel şekilde süslenmiş normal çizme gibi giyilebilenlerini bir çok kişinin ayağında görmek mümkün.






Bu yazıdaki resimleri buralardan aldım:
www.rusvalenki.ru
www.novate.ru
www.helsinkiforrussians.ru
www.dreamstime.com
www.thisnext.com
www.valenki.png
www.diamanti.blogg.se

Hiç yorum yok: